|
PROGRAMMA
CONCERTVERSLAGEN
|
|
|
|
- persbericht 03.07.2020 -
|
|
|
Kom deze zomer naar... Gent Jazz 1.5 ! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Omdat Gent Jazz deze zomer niet op de Bijlokesite mag neerstrijken met
alles erop en eraan, doen we het van 8 tot 21 juli met alles eronder en
eruit! Op de plek waar normaal de Garden Stage staat, vindt dan Gent
Jazz 1.5 plaats – met (ruim) anderhalve meter afstand tussen de
bezoekers.
Elke avond (17u30 – 01u) zorgen twee tot drie acts voor een gezellige,
zomerse en vooral ook onvervalste festivalsfeer. Uiteraard strikt
volgens de coronaregels: zittend, in bubbels tot vijftien personen en
met een maximumcapaciteit van 400 personen.
Op de affiche: het kruim van de Belgische jazzscene, die op Gent Jazz
1.5 een volwaardige set zal spelen (+/- 75 minuten). En tussen de
concerten door neemt een even straffe dj het van de muzikanten over. De
eerste namen staan hierboven, maar er komen er nog!
Een ‘normale’ festivaleditie wordt dit geenszins, maar we willen er
alles aandoen om onze trouwe bezoekers deze zomer toch een paar
memorabele concerten voor te schotelen én enkele onvergetelijke avonden
te bezorgen.
Maar wacht! Er is meer! Na de concerten wordt de Bijlokesite omgetoverd
in een gratis toegankelijke zomerbar, waar notoire jazzfans het beste
uit hun platencollectie zullen laten horen. En op 11, 12, 19 en 21 juli
serveren we over de middag (10u30 – 14u) bovendien een paar
jazzbrunchconcerten.
Nóg meer? Absoluut! Omdat er dit jaar ook geen (echte) Gentse Feesten
zijn, biedt Gent Jazz 1.5 op 17 en 18 juli eveneens onderdak aan Mardi
Gras 1.5. Verwacht hetzelfde spektakel van onder de Gentse Stadshal,
maar dan in een iets exclusievere setting.
Het volledig programma wordt de komende dagen bekendgemaakt op de
GentJazz website – meteen ook het enige (!) adres voor de ticketverkoop.
Maar hou zeker ook de Facebook, Instagram en Twitter goed in de gaten om
als eerste verwittigd te worden en snel tickets te kunnen kopen. Want op
is op !
Tickets voor het avondluik kosten tussen 19 en 24 euro per persoon en
moeten per bubbel (2 tot 15 personen) worden gekocht. Voor de
brunchconcerten zijn afzonderlijk tickets te koop – eveneens per bubbel.
Naast mondmaskers, zullen festivalgangers ter plekke uiteraard ook
drankjes kunnen kopen. En om de honger te stillen, zorgen we ’s avonds
eveneens voor verschillende foodtrucks. Ook hier vanzelfsprekend strikt
volgens de coronaregels.
|
|
|
|
|
|
KOOP HIER JE TICKETS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- persbericht 23.04.2020 -
|
|
|
|
|
|
Gent Jazz, Duvel, Jef Neve en Piano’s Maene bieden live concerten aan in
UZ Gent
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gent | Op vrijdag 24 april vinden drie lunchconcerten plaats in het
Universitair Ziekenhuis Gent. Op die manier wil Gent Jazz, samen met
zijn vaste festivalpartners Duvel en Piano’s Maene, de jazzmagie van de
festivalzomer naar het ziekenhuis brengen. Jef Neve zal er plaatsnemen
achter de piano – aangeboden door Piano’s Maene. Duvel zorgt dan weer
voor de livestream, zodat niet alleen de zorgverleners, maar ook
iedereen op zijn ziekenhuiskamer kan meegenieten. Thuis zul je de
concerten eveneens kunnen volgen via de Facebook van Gent Jazz en Duvel.
|
|
|
|
|
|
“I
don’t think of myself as a jazz musician but a medicine man”, zei
de Zuid-Afrikaanse jazzlegende Abdullah Ibrahim ooit – lang voor
verschillende wetenschappelijke studies aantoonden dat jazzmuziek
effectief een helende werking heeft.
“We zouden kunnen zeggen dat dat ons
op het idee bracht om een aantal concerten in UZ Gent te organiseren”,
zegt Gent Jazz-directeur Bertrand Flamang, “maar
de waarheid is dat we gewoon zin hadden om íets te doen. En dan in het
bijzonder voor onze zorgverleners.” Flamang en zijn team zaten op
dit moment normaal in de laatste rechte lijn naar Gent Jazz, “maar dat
zit er dit jaar dus niet in.” Hij geeft toe dat dat in eerste instantie
erg vreemd aanvoelde, het idee dat Gent Jazz de komende maanden geen
concerten zou kunnen organiseren. “Tot
we met Jef Neve, Duvel en Piano’s Maene de koppen bij elkaar staken en
besloten om kleine lunchconcerten op touw te zetten in UZ Gent.”
“Toen Bertrand me belde, heb ik geen
seconde getwijfeld”, vertelt Jef Neve. “Gent
Jazz en Jazz Middelheim volgen mijn carrière zo goed als van de eerste
dag, en steeds weer krijg ik de kans om er mijn nieuwste project voor te
stellen – iets waar ik hen enorm dankbaar voor ben. Ook dit jaar zou ik
mijn nieuwe album voorstellen op Jazz Middelheim, het zusterfestival van
Gent Jazz. Maar helaas: geen festivals deze zomer. Als we echter op zo’n
mooie manier samen tóch iets kunnen doen, dan graag!”
Ook voor Duvel was dit een evidentie. “Al
jaren schenken we met veel passie onze Duveltjes aan het Gent
Jazz-publiek”, zegt Jay Strubbe van Duvel. “Deze
zomer zal dat helaas niet het geval zijn, maar dat wil niet zeggen dat
mensen niet meer kunnen genieten van een jazzconcert samen met een Duvel
– in hun kot uiteraard! Dus ondersteunen we met veel plezier dit
hartverwarmend initiatief, en we hopen met die concerten ook echt een
hart onder de riem te steken van al onze helden én een mooi, intens
moment te bezorgen aan iedereen die via de live-stream meeluistert.”
Ontbraken tenslotte nog in dit verhaal: drie piano’s voor evenveel
ziekenhuisafdelingen! “De piano op
een positieve manier naar de mensen brengen is sowieso één van onze
grote drijfveren”, aldus Stefaan Vanfleteren van Piano’s Maene. “Als
jarenlange pianopartner van zowel Gent Jazz als Jazz Middelheim was het
dan ook maar vanzelfsprekend om met onze vleugelpiano’s naar UZ Gent te
trekken, waar de strijd tegen het coronavirus elke dag wordt gevoerd.
Voor ons is dit slechts een zeer nederige, symbolische wederdienst voor
de ongelofelijke inzet en toewijding van het verplegend en medisch
personeel in deze voor hen zeer moeilijke tijden. Muziek heelt en
verbindt – nu meer dan ooit!”
De lunchconcerten vinden plaats
op vrijdag 24 april op drie verschillende tijdstippen en locaties – 11u
(afdeling longziekten), 12u (intensieve zorg) en 13u (spoed) – om zoveel
mogelijk artsen, verpleegkundigen en ander ziekenhuispersoneel de kans
te geven één van de concerten bij te wonen. De concerten zullen
bovendien worden gestreamd naar alle ziekenhuiskamers toe en via de
Facebook van Gent Jazz en Duvel, zodat ook de patiënten, de bezoekers
van het jazzfestival en Duvel-liefhebbers de kans krijgen om mee te
genieten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- persbericht 16.04.2020 -
|
|
|
|
|
|
GENT JAZZ KIJKT UIT NAAR 2021
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
“De klap was bijzonder groot
gisteren”, vertelt Gent Jazz-directeur Bertrand Flamang. “Voor iedereen.
Met een heel team werk je een jaar lang naar het festival toe – we
hadden ook echt weer een topaffiche samengesteld – en plots is het er
niet meer. Dat komt hard aan, en lang niet alleen bij dat team. De
artiesten, ons publiek, alle leveranciers, niemand wordt hier vrolijk
van. Ook al verstaat iedereen de beslissing en toont het publiek enorm
veel begrip. Dat doet deugd.”
De festivaldirecteur wil nu echter niet bij de pakken blijven zitten.
“De reactie van het publiek op de affiche van dit jaar was
overweldigend”, aldus Flamang. “Mensen keken er echt naar uit. We willen
hen niet teleurstellen en zijn daarom nu alweer met de meeste headliners
in gesprek voor 2021. De gesprekken lopen nog, maar het enthousiasme is
ook bij hen bijzonder groot – even groot als de goesting bij ons om er
volgend jaar de meest memorabele festivalzomer ooit van te maken!”
Intussen zijn ook de data van Gent 2021 bekend: 8 tot 18 juli. Maar de
komende weken wordt nu eerst rechtstreeks contact opgenomen met al wie
een ticket kocht voor deze zomer. En daarnaast komt er ook een cadeaubon
voor de volgende edities – voor mensen die het festival in de tussentijd
willen steunen of gewoon nu al weten dat hun dorst naar zomerfestivals
volgende zomer niet te stillen zal zijn.
Tot slot, leeft bij Gent Jazz ook nog altijd de hoop dat de situatie
gunstig evolueert en er eventueel nog deze zomer kleinere initiatieven
mogelijk zijn. “Mensen hebben nu meer dan ooit nood aan muziek,” zegt
Bertrand Flamang, “en voor muzikanten is er niets ergers dan hun
instrument een halfjaar te moeten opbergen. Dus als er íets mogelijk is
– hoe klein ook – dan willen we daar absoluut voor gaan.”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- persbericht 11.03.2020 -
|
|
|
|
|
|
Ook Shabaka and the Ancestors, TaxiWars, Portico Quartet, Brihang,
Jaimie Branch, John Ghost, Rhiannon Giddens with Francesco Turrisi, Dijf
Sanders, Nérija, Nordmann, Portland & Steven De bruyn op Gent Jazz
|
|
|
|
|
|
Er blijven nog genoeg gaten in het schema over én we houden nog genoeg
straffe acts achter de hand, maar met de reeds aangekondigde headliners
– Van Morrison! Ibrahim Maalouf! Kate Tempest! Nils Frahm! Jazz at
Lincoln Center Orchestra with Wynton Marsalis! Sting! – en de namen die
er vandaag bij komen, krijgt de affiche van Gent Jazz 2020 stilaan vorm.
De Amerikaanse folkmuzikant Rhiannon Giddens komt erbij op de dag van
Van Morrison (12/7) en ze brengt de Italiaanse jazzpianist Francesco
Turrisi mee, met wie ze zopas het uitmuntende album There Is No Other
heeft gemaakt. Ook nieuw die dag: de Belgische mondharmonicaspeler
Steven De bruyn, die net zijn eerste soloplaat heeft afgeleverd (en het
is een pareltje).
Op 17/7 stond Kate Tempest voorlopig nog moederziel alleen, maar daar
komt nu (zwaar) verandering in. Met Shabaka and the Ancestors krijgt die
dag er in feite nog een headliner bij, en vallen uiteindelijk ook
TaxiWars en Brihang niet onder die noemer? Om nog maar te zwijgen over
Nordmann en de Amerikaanse trompettist Jaimie Branch. (Oké, oké, het is
misschien nog iets te vroeg om die twee al als headliner te catalogeren,
maar geef nog het wat boterhammen en een album of twee, en dat komt in
orde.)
Op 18/7 verkeert nu ook Nils Frahm officieel in goed gezelschap: Portico
Quartet is die dag vast van plan om laten horen dat het nog gelijke tred
kan houden met de nieuwe generatie Londense jazzmuzikanten, en met Dijf
Sanders en John Ghost worden ook twee Belgische acquired smaakmakers aan
de affiche toegevoegd.
Tot slot komt het vurige Britse jazzcollectief Nérija erbij op 9/7,
terwijl Portland wordt toegevoegd aan de dag van Sting (14/7).
De ticketverkoop van de bovenvermelde dagen is reeds gestart via
gentjazz.com – het enige officiële verkoopkanaal. Gent Jazz vindt dit
jaar plaats van 8 tot 18 juli.
Hieronder vindt u meer info over de artiesten.
|
|
|
|
|
|
9 juli |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nérija
|
|
|
|
|
|
“In de jazzwereld moet je als vrouw
tien keer meer je best doen om te worden serieus genomen”, vertelde de
Britse gitarist Shirley Tetteh een dik jaar geleden aan The Guardian.
Wat kan verklaren waarom haar vrouwelijk jazzcollectief Nérija doorgaans
tien keer betere recensies krijgt dan de mannelijke concurrentie, die ze
er steeds vlotter afrijden. Inmiddels wordt Nérija zelfs al geregeld een
supergroep genoemd – enerzijds omdat er altijd zoveel talent op het
podium staat, anderzijds omdat ze vaak klinken als een rock-‘n-rollband
die op zinderende wijze jazz, funk, reggae en surf tot een bijzonder
appetijtelijk geheel kneedt. (Waarmee we NIET willen zeggen dat ze vast
ook goed kunnen koken.) Oh, en wat Tetteh betreft, hoe fijn is het om
haar gitaar zo’n prominente plaats te horen innemen in één van de
vurigste Londense jazzbands van het moment? De scene kon nog een
gitarist gebruiken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 juli |
|
|
|
|
|
Rhiannon Giddens with Francesco Turris
|
|
|
|
|
|
Na haar passage op Gent Jazz in 2015
schreef Knack Focus: “Geef Rhiannon Giddens nog een plaat of twee, en ze
mag hier op een hoger schavotje gaan staan.” Zowaar profetische woorden!
In 2017 bracht Giddens het album Freedom Highway uit, dat door Pitchfork
werd omschreven als het bewijs dat Amerikaanse folk nog relevant en
complex kan zijn, en in 2019 was er There Is No Other, dat van The
Guardian liefst vijf sterren kreeg. “Giddens is going supernova,”
schreef de Britse krant, “and it’s a blistering thing.” Voor die laatste
plaat riep ze overigens de hulp in van de Italiaanse jazzpianist
Francesco Turrisi, die er ook op Gent Jazz bij is, en met de hulp van
topproducer Joe Henry gingen de twee op zoek naar de overlap tussen
Westerse, Afrikaanse én Arabische folkmuziek. Het resultaat?
‘Blistering’ komt in de buurt, ja. ‘Excquisite’ zeker ook. En waarom
niet: ‘Amazing!’
|
|
|
|
|
|
Steven De bruyn
|
|
|
|
|
|
“Spannend, stads, gelouterd: Steven De
bruyn heeft het beste album van zijn carrière afgeleverd”, schreef Knack
Focus onlangs over de eerste soloplaat van “één van ’s werelds beste
harmonicaspelers”. Dat was nog geen klein compliment, als je weet dat De
bruyn de man is achter de legendarische Belgische blues/rootsbands El
Fish en The Rhythm Junks, en dat hij de superlatieven dus wel gewoon is.
Maar met het heerlijk schurende album The Eternal Perhaps, dat vlot van
jazz richting blues schiet, heeft De bruyn zich effectief overtuigd op
de kaart gezet als solomuzikant. De plaat is zo avontuurlijk, verrassend
en gelaagd dat je hem – na drie keer op play te hebben gedrukt – gewoon
op repeat zet. Of zoals Het Nieuwsblad zijn viersterrenrecensie besloot:
“Een pareltje.”
|
|
|
|
|
|
14 juli |
|
|
|
|
|
Portland
|
|
|
|
|
|
Er lopen in dit land tegenwoordig meer
popbands rond dan dat er mensen rondrijden met een gepersonaliseerde
nummerplaat – GENTJAZZ is naar verluidt nog beschikbaar, ja. Maar er
zijn er maar een handvol in staat om verrukkelijk melancholische
popsongs te schrijven én die ook nog eens door tienduizend mensen
enthousiast te laten meezingen. Zoals de band rond Sarah Pepels en Jente
Pironet – veelal nog tot hun eigen verbazing – vorige zomer
verschillende keren demonstreerde. Met Your Colours Will Stain hebben ze
nu ook een eerste album uit, en daarmee moet intussen ook bij hen de
twijfel weg zijn: catchy songs, sterke lyrics, lovende recensies.
|
|
|
|
|
|
17 juli |
|
|
|
|
|
Shabaka and the Ancestors
|
|
|
|
|
|
Rond Shabaka Hutchings is het nooit
echt stil: als de Londense jazzscene een universum is, dan is Hutchings
de zon van dat universum. En zonnen of zonnegoden staan – we hebben dat
voor u gedubbelcheckt op de website van NASA; doe geen moeite – niet
stil. De Britse saxofonist maakte de afgelopen jaren het mooie weer met
Sons of Kemet en The Comet Is Coming. Meer nog: tot twee keer toe werd
hij genomineerd voor de prestigieuze Mercury Prize. Maar het is alweer
vier jaar geleden dat hij op het label van Gilles Peterson een plaat
uitbracht met zijn troep The Ancestors. Iets waar dit jaar verandering
in komt met het puike album We Are Sent Here By History – opgenomen in
Zuid-Afrika nota bene, want daar gebeurt het volgens de Brit
tegenwoordig. “Ik gebruik de term ‘spirituele jazz’ niet graag,” aldus
Hutchings, “maar dat is toch wel één van de dingen die Zuid-Afrikaanse
muzikanten mij hebben geleerd: dat muziek een groter doel heeft, en dat
het bij het publiek voor een openbaring moet zorgen.” U bent
gewaarschuwd.
|
|
|
|
|
|
TaxiWars
|
|
|
|
|
|
Het derde album is voor de meeste
bands naar verluidt de lastigste bevalling – de erop-of-eronder-plaat,
zeg maar. Welaan dan, met Artificial Horizon sprong TaxiWars er vorig
jaar niet gewoon op, de band van Tom Barman en Robin Verheyen sprong
eróver! “Intelligent, accomplished and unpretentious”, schreef de Britse
krant The Observer. “A welcome addition to the party.” De Morgen dacht
dan weer niet “dat ze hun tweede, fantastische album Fever ooit zouden
overtreffen.” Maar zie: “Boy, were we wrong!” En dan waren er nog de
live-recensies. Zoals die van Humo: “TaxiWars blies in de AB genadeloos
alle ramen en deuren uit hun stengels.” Een jazzband die de AB in de
vernieling speelt!? Laat hier geen twijfel over bestaan: it’s jazz, Jim,
but not as we know it.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Brihang
|
|
|
|
|
|
Oké, hij woont nu tegenwoordig ook al
in Brussel, maar zelfs al was hij in West-Vlaanderen blijven bivakkeren,
dan nog had de verder zo ongelofelijk dominante Brusselse hiphopscene
het afgelopen jaar met open mond naar de demarche van Brihang staan
kijken. De rapper leverde met Casco één van de albums van het jaar af,
parkeerde zijn liedje ‘Steentje’ in één vloeiende beweging op de zevende
plaats in de Belpop 100 van Radio 1, en verkocht alles uit wat er uit te
verkopen viel (inclusief de vorige editie van Pukkelpop, al deed hij dat
nu wel niet op zijn eentje). Maar het opmerkelijkst van al blijft de
integriteit van zijn raps. Of zoals Brihang zelf zegt: “Ik rap nie op de
maat, ik rap uit mijn ziel.” Reactie van Knack Focus: “Het had evengoed
van Kate Tempest kunnen, mocht ze Katrien Storme hebben geheten.” Awel,
ja!
|
|
|
|
|
|
Jaimie Branch ‘Fly or Die’
|
|
|
|
|
|
Als je denkt dat Jaimie Branch
eruitziet alsof ze onderweg is naar een punkoptreden, een hiphopconcert
of de voetbal: kan allemaal goed zijn. De Amerikaanse trompettist
vertoeft evenveel in jazz- als in punk- en rapmilieus, en haar recente
plaat Fly or Die II: Bird Dogs of Paradise is in Londen opgenomen in het
Total Refreshment Centre – meer voetbalkantine dan fancy jazzclub. In
zekere zin stopt Branch al die dingen ook in haar muziek, maar dan op de
onvoorspelbaarste of zelfs meest avant-gardistische manier denkbaar. De
albums van de invloedrijke trompettist – voorganger Fly or Die is niet
minder briljant – hebben doornen, ze steken, maar ze kunnen ook als geen
ander funken en grooven. Nee, echt, wie verrast wil worden, mist deze
zomer geen enkele van haar drie sets op Gent Jazz.
|
|
|
|
|
|
Nordmann
|
|
|
|
|
|
Juicht! De Gentse
jazz-maar-ook-weer-niet-echt-jazzband Nordmann werkt aan een derde album
dat – nog heuglijker nieuws – af moet zijn tegen de passage van de vier
op Gent Jazz. “Meer rock-‘n-roll dan de gemiddelde gitaarband op Rock
Werchter”, liet Humo optekenen, toen ze zo’n anderhalf jaar geleden de
Vooruit met een paar geluidsboetes opzadelden. Zowaar een nog groter
compliment: “De sax klonk soms als een gitaar, de bas als een sax en de
gitaar als een grasmaaier.” Anders gezegd: de vier bandleden vullen
elkaar niet louter aan: eens op dreef is Nordmann een soort Mad
Max-vehikel dat op enigmatische wijze aan elkaar blijft hangen, terwijl
het alles op zijn pad verbrijzelt. Enfin, zoiets.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 juli |
|
|
|
|
|
Portico Quartet
|
|
|
|
|
|
Met de recente explosie van jonge,
Londense jazzmuzikanten dreigt Portico Quartet stilaan in de gouwe
ouwe-bakken van de platenwinkel verzeild te geraken. Al is de verhuis
onlangs toch nog maar een keer uitgesteld met de release van het
voortreffelijke album Memory Streams, waarop de vier andermaal (dubbel)
onderstrepen dat ze wonderlijk goed blijven in het creëren van
koortsachtige jazz op een zalvend bedje van elektronische klanktapijten.
Meer nog: de plaat is in essentie een terugkeer naar hun sublieme
doorbraakalbum Isla, maar dan met tien jaar ervaring op de teller.
Klinkt saai? Think again, kiddo!
|
|
|
|
|
|
Dijf Sanders
|
|
|
|
|
|
Er valt over te discussiëren of Dijf
Sanders nu het best of slechtst bewaarde geheim van de Belgische
muziekscene is. Al wie met muziek opstaat en gaat slapen, staat intussen
voor de man op de barricade. Helaas blijft de rest die barricade maar
negeren, want anders zat Dijf Sanders al lang naast Angèle op de troon
van dit muzikaal koninkrijk. Met het uitmuntende album Puja heeft hij in
elk geval zopas een hattrick gescoord (lees: de voorgangers Moonlit
Planetarium en Java waren even verbluffend). Sanders reisde ervoor naar
Nepal, maakte er zoveel mogelijk opnames van lokale muzikanten én
mubblerappende priesters, smokkelde vervolgens een hoop inheemse
instrumenten mee naar België, stofte zijn samplecomputer af, bracht
toppers als Simon Segers, Mattias De Craene en sitarspeler Nicolas
Mortelmans mee aan boord, et voilà: de bezwerend elektronische jazztrip
Puja – door sommigen ook omschreven als ‘mantra-achtige techno’ – was
een feit.
|
|
|
|
|
|
John Ghost
|
|
|
|
|
|
Airships Are Organisms, het tweede
album van de Gentse jazzband John Ghost, kreeg vorig jaar zó veel lof
toegeworpen dat je had kunnen zweren dat Michael Bloomberg er een
campagne van een half miljard dollar had tegen gesmeten. Temeer omdat
zelfs de Financial Times overstag ging. “Een album met percussiepatronen
die doen denken aan Steve Reich en solo’s uit een vervlogen
fusiontijdperk”, kopte de zakenkrant, die er meteen vier sterren aan
toevoegde – ongevéér gelijk aan 67 Apple-aandelen. Ook The Guardian liet
zich niet onbetuigd: “Een merkwaardige mix van minimalisme,
krautrock-geïnspireerde post-rock en de elektrische jazz van Herbie
Hancocks Mwandishi Sextet.” Aantal sterren? Vier! Neem het – kortom –
van de Britten aan: John Ghost is spookachtig goed!
|
|
|
|
|
|
Woensdag 8 Juli
MAIN STAGE
Jazz at Lincoln Center Orchestra with Wynton Marsalis
Darcy James Argue's Secret Society
YES! Trio
Donderdag 9 Juli
MAIN STAGE
Nérija
Antoine Pierre URBEX Electric 'Suspended'
Vrijdag 10 Juli
MAIN STAGE
Ibrahim Maalouf
Gary Bartz & Maisha
Tigran Hamasyan
Zondag 12 Juli
MAIN STAGE
Van Morrison
Marc Cohn & The Blind Boys of Alabama
Rhiannon Giddens with Francesco Turrisi
Steven De bruyn
GARDEN STAGE
Compro Oro
Dinsdag 14 Juli
MAIN STAGE
Sting
Novastar (solo)
Stef Kamil Carlens
GARDEN STAGE
Portland
Vrijdag 17 Juli
MAIN STAGE
Kate Tempest
Brihang
Shabaka & the Ancestors
TaxiWars
GARDEN STAGE
Nordmann
Jaimie Branch ‘Fly or Die’
Zaterdag 18 Juli
MAIN STAGE
Nils Frahm
Portico Quartet
John Ghost
GARDEN STAGE
Dijf Sanders
|
|
|
|
|
|
|
|
www.gentjazz.com
Volg Gent Jazz Festival
(@gentjazzfestival) op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & Spotify
#gentjazz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- persbericht 26.02.2020 -
|
|
|
Gent Jazz pakt deze zomer uit met Ibrahim Maalouf, Jazz at Lincoln
Center Orchestra with Wynton Marsalis, Gary Bartz & Maisha, Darcy James
Argue’s Secret Society, Yes! Trio, Antoine Pierre Urbex Electric
‘Suspended’ en Tigran Hamasyan
|
|
|
|
|
|
Gent Jazz pakt deze zomer uit met Ibrahim Maalouf, Jazz at Lincoln
Center Orchestra with Wynton Marsalis, Gary Bartz & Maisha, Darcy James
Argue’s Secret Society, Yes! Trio, Antoine Pierre Urbex Electric
‘Suspended’ en Tigran Hamasyan
We wisten u eerder al – met de nodige trots – te vertellen dat de
popiconen Sting en Van Morrison deze zomer naar de Bijlokesite afzakken.
Maar we zijn niet minder trots op de eerste lading jazzmuzikanten.
Op vrijdag 10 juli treedt Ibrahim Maalouf aan als headliner. De
Frans-Libanese trompettist komt er zijn recente album S3NS – vol
Latijns-Amerikaanse ritmes – voorstellen. Maar hij is lang niet de enige
jazzlegende die die dag op Gent Jazz staat: het Britse jazzcollectief
Maisha brengt de roemruchte Amerikaanse jazzsaxofonist Gary Bartz mee
voor een hommage aan diens invloedrijke fusionplaten, terwijl het Tigran
Hamasayan zal laten horen waarom de Armeense pianist als een legende in
wording mag worden beschouwd.
Woensdag 8 juli trekt de kaart van de classic jazz – in nieuwe en oude
jasjes. Wynton Marsalis strijkt in Gent neer met hét prestigeproject van
de hedendaagse jazzscene: Jazz at Lincoln Center Orchestra. En met
Secret Society brengt Darcy James Argue dan weer zijn eigenzinnige
versie van de big bandmuziek, terwijl het Yes! Trio van Omar Avital een
uitbundige, vooruitstrevende invulling geeft aan klassiekers uit het
grote pianotriorepertoire. Leuk om weten: Ali Jackson, de drummer van
Yes! Trio, verdiende zijn strepen bij het Jazz at Lincoln Center
Orchestra.
Ten slotte krijgt ook donderdag 9 juli een eerste markante jazznaam:
precies vijftig jaar na de release van Bitches Brew van Miles Davis laat
de Belgische drummer Antoine Pierre die dag op eigenzinnige en toch
herkenbare wijze verstaan dat de invloed van het album nog steeds immens
is.
De ticketverkoop van woensdag 8, donderdag 9 en vrijdag 10 juli start
vandaag via gentjazz.com – het enige officiële verkoopkanaal. Wilt u van
meerdere dagen genieten? Je kan ook meerdere dagen combineren aan een
goedkope prijs in een meerdagenpas. Gent Jazz vindt dit jaar plaats van
8 tot 18 juli.
Hieronder vindt u meer info over de artiesten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 juli |
|
|
|
|
|
Jazz at Lincoln Center Orchestra with
Wynton Marsalis
|
|
|
|
|
|
Wat John Zorn al vijf decennia
betekent voor de New Yorkse underground, betekent Wynton Marsalis al
minstens even lang voor de, welja, New Yorkse upperground. In het
bijzonder die van de Upper West Side, waar de trompettist sinds 1987 aan
het hoofd staat van het gerenommeerde Jazz at Lincoln Center én van de
gelijknamige big band – het Jazz at Lincoln Center Orchestra. Dat heeft
hem in al die jaren evenveel vrienden als vijanden opgeleverd – Marsalis
is veeleer een Empire State Building in de jazzwereld dan een hoge boom.
Maar als er van één iemand kan gezegd worden dat hij de schatmeester is
van een dikke eeuw jazz, dan wel van Wynton Marsalis. De trompettist uit
– werkelijk niets in zijn biografie ademt geen jazz – New Orleans was de
eerste jazzcomponist die een prestigieuze Pulitzer Prize in ontvangst
nam, en met zijn toonaangevende big band blijft hij ook nog altijd het
oeuvre van de Grote Jazzmeesters vieren. Twijfel je of het enthousiasme
nog steeeds torenhoog is als dertig jaar geleden? Het bewijs hoort u
deze zomer op Gent Jazz.
|
|
|
|
|
|
Darcy James Argue’s Secret Society
|
|
|
|
|
|
Als Wynton Marsalis en het Jazz at
Lincoln Center Orchestra het heden en verleden van de Amerikaanse big
band zijn, dan is Darcy James Argue’s Secret Society de toekomst. (Ja,
we weten dat Darcy James Argue van Canada afkomstig is, maar dat ligt
óók in Amerika, betweter!) Het voorbije decennium heeft het
achttienkoppige ensemble van Argue de grenzen van de big band zodanig
verlegd dat The New York Times het gezelschap omschreef als “even
verrukkelijk afwijkend als heftig verleidelijk”, terwijl de
toonaangevende muziekblog Stereogum hun album 'Real Enemies' één van de
beste jazzplaten van de jaren 10 noemde – naast 'The Epic' van Kamasi
Washington, 'The Centennial Trilogy' van Christian Scott aTunde Adjuah
en 'Your Queen Is a Reptile' van Sons of Kemet. Nóg niet overtuigd? Er
is altijd Tomorrowland.
|
|
|
|
|
|
Yes! Trio
|
|
|
|
|
|
“Met dit nieuw visitekaartje bewijst
het dynamische Yes! Trio dat het zijn plek verdient op de podia van elk
zichzelf respecterend jazzfestival”, schreef Jazz’halo eind vorig jaar,
toen de drie met het uitmuntend album Groove du jour op de proppen
kwamen. Niet dat we ze dáárom op de affiche hebben gezet, maar het
jazztijdschrift heeft vanzelfsprekend overschot van gelijk. Yes! Trio
verzet al meer dan een kwarteeuw jazzbakens – ze geven een uitbundige,
vooruitstrevende invulling geeft aan klassiekers uit het grote
pianotriorepertoire – en alleen al daarom hoort het thuis op Gent Jazz.
Groove du jour is nu gewoon de perfecte aanleiding, net als het feit dat
Ali Jackson, de heerlijk onorthodoxe drummer van de drie, zijn strepen
verdiende bij … het Jazz at Lincoln Center Orchestra van Wynton
Marsalis, die het festival op 8 juli afsluit. Voor mocht daar nog
twijfel over bestaan: Gent Jazz is a family affair.
|
|
|
9 juli |
|
|
|
|
|
Antoine Pierre Urbex Electric ‘Suspended’
|
|
|
|
|
|
Het is dit jaar op de kop af vijftig
jaar geleden dat Miles Davis het album Bitches Brew in de winkel legde
en het jazzgenre een compléét andere richting uitstuurde. “I had seen
the way to the future”, zei hij later over zijn aanstekelijk brouwsel
van rock, funk, psychedelica en – uiteraard – jazz. Al waren verstokte
jazzliefhebbers in die tijd vooral van mening dat hij de afslag naar de
hel had genomen door gebruik te maken van elektrische instrumenten. Hoe
dan ook: een halve eeuw later blijft Bitches Brew jazzmuzikanten
inspireren. Zo ook de Belgische drummer Antoine Pierre, die met zijn
band Urbex zopas de live-plaat Suspended heeft opgenomen in Flagey en
daarvoor de mosterd haalde bij de ‘elektrische periode van Davis’. Denk
Gentse Tierenteyn, want het is straf spul.
|
|
|
|
|
|
10 juli |
|
|
|
|
|
Ibrahim Maalouf
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toen Sting in 2016 de Bataclan in
Parijs opnieuw opende, kon hij maar één Franse muzikant bedenken met wie
hij die avond het podium wou delen: Ibrahim Maalouf. Begrijpelijk, want
de Frans-Libanese jazztrompettist staat voor passie, plezier, hoop en …
diversiteit. De vierde (!) klep van zijn trompet laat hem al jaren toe
om Arabische muziekinvloeden in zijn virtuoze jazzspel te introduceren,
terwijl zijn recentste plaat S3NS dan weer vol Latijns-Amerikaanse
ritmes staat. “Mijn fans gaan met mij op reis”, zei Maalouf ooit in De
Volkskrant, en daar is in feite geen woord van gelogen. (Tenzij u nu een
beeld krijgt van een cruise met Nicole & Hugo. Dat is níet wat hij
bedoelt.) Vooralsnog ook niet overdreven: “Als ik een plaat maak die
lijkt op een vorige, mag je mij vertellen dat ik moet stoppen met
spelen.” S3NS is alweer zo anders en gedurfd dat u hem op 10 juli vast
gewoon wil vertellen dat hij móet blijven verder spelen!
|
|
|
|
|
|
Gary Bartz & Maisha
|
|
|
|
|
|
Het spraakmakende Britse
jazzcollectief Maisha streek ook vorige zomer neer op Gent Jazz – er
valt moeilijk naast de troep te kijken die de carrière van Nubya Garcia
mee in een baan rond de aarde heeft gebracht. Maar deze zomer hebben ze
pas écht een goed excuus om te passeren: Maisha komt er het
toonaangevende oeuvre van Gary Bart fêteren. Meer nog: ze brengen de
Amerikaanse jazzsaxofonist, die zijn strepen verdiende bij Charles
Mingus, Art Blakey, Miles Davis en Max Roach, zelf ook mee om het stof
te blazen van zijn puike fusionplaten. Zoals Another Earth,
bijvoorbeeld. Bart liet zich voor die laatste inspireren door A Love
Supreme van John Coltrane, hij huurde Pharoah Sanders in om mee te
spelen, en hij maakte er zich uiteindelijk op zijn beurt onsterfelijk
mee. Dit concert wil u – nee, echt – niet missen.
|
|
|
|
|
|
Tigran Hamasyan
|
|
|
|
|
|
In tijden van, welja, het internet
zijn er van die etiketten die jaren, soms zelfs decennia aan je blijven
vastkleven. In het geval van Tigran Hamasyan is dat gelukkig niet zo
heel erg. Typ in Google de naam van de Armeense pianist in, en je komt
al snel uit bij het artikel in The Guardian waarin hij “the hottest
pianist in jazz” wordt genoemd. Dat artikel is intussen zeven jaar oud,
en die quote is al zoveel gecopy-pastet dat we er ons – in alle
eerlijkheid – een béétje voor schamen om het nu ook doen. Maar Hamasyans
pianocomposities blijven van zo’n torenhoog niveau, en de wijze waarop
hij Armeense folk mengt met Amerikaanse jazz is nog steeds zo vurig en
passioneel dat hij het etiket nog steeds vol trots mag dragen.
|
|
|
|
|
|
Gent Jazz pakt deze zomer uit met Ibrahim Maalouf, Jazz at Lincoln
Center Orchestra with Wynton Marsalis, Gary Bartz & Maisha, Darcy James
Argue’s Secret Society, Yes! Trio, Antoine Pierre Urbex Electric
‘Suspended’ en Tigran Hamasyan op 8, 9 en 10 juli. De ticketverkoop voor
dagtickets en meerdagenpassen start vandaag op gentjazz.com. Gent Jazz
vindt dit jaar plaats van 8 tot 18 juli.
|
|
|
|
|
|
Woensdag 8 Juli
MAIN STAGE
Jazz at Lincoln Center Orchestra with Wynton Marsalis
Darcy James Argue's Secret Society
YES! Trio
Donderdag 9 Juli
MAIN STAGE
Antoine Pierre URBEX Electric 'Suspended'
Vrijdag 10 Juli
MAIN STAGE
Ibrahim Maalouf
Gary Bartz & Maisha
Tigran Hamasyan
Zondag 12 Juli
MAIN STAGE
Van Morrison
Marc Cohn & The Blind Boys of Alabama
GARDEN STAGE
Compro Oro
Dinsdag 14 Juli
MAIN STAGE
Sting
Novastar (solo)
Stef Kamil Carlens
Vrijdag 17 Juli
MAIN STAGE
Kate Tempest
Zaterdag 18 Juli
MAIN STAGE
Nils Frahm
|
|
|
|
|
|
|
|
www.gentjazz.com
Volg Gent Jazz Festival
(@gentjazzfestival) op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & Spotify
#gentjazz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- persbericht 29.01.2020 -
|
|
|
|
|
|
Kate Tempest & Nils Frahm komen naar Gent Jazz!
|
|
|
|
|
|
Na de levende legendes Sting (uitverkocht) en Van Morrison, krijgt Gent
Jazz deze zomer ook twee net iets jongere, maar geenszins minder
opmerkelijke headliners: Kate Tempest (17/7) en Nils Frahm (18/7).
|
|
|
De eerste bracht vorig jaar met het album The Book of Traps and Lessons
haar zoveelste uppercut op rij uit, waardoor ze haar titel als de
belangrijkste rappoëet van haar generatie veilig stelde. De tweede hoeft
zijn pink nog maar over de toets van een piano te laten glijden of er
komt al een compositie uit die even ingenieus als verleidelijk is.
Noteer: Tempest en Frahm tekenen deze zomer voor twee topconcerten! We
zouden er zowaar zelfs geld op verwedden, mochten de odds niet zo
ongunstig zijn.
Hieronder vindt u meer informatie over de twee nieuwe namen van Gent
Jazz, dat dit jaar plaatsvindt van 8 tot 18 juli.
|
|
|
|
|
|
Werden eerder reeds bevestigd:
12/7: Van Morrison, Marc Cohn & The Blind Boys of Alabama, Compro Oro
14/7: Sting, Novastar (solo), Stef Kamil Carlens – SOLD OUT
De voorverkoop van 17/7 (Kate Tempest) en 18/7 (Nils Frahm) start
onmiddellijk via gentjazz.com – het enige officiële verkoopkanaal.
|
|
|
|
|
|
Kate Tempest
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In haar relatief korte carrière wist Kate Tempest al twee nominaties bij
elkaar te sprokkelen voor de Mercury Prize – de toonaangevendste Britse
muziekprijs. Evenveel als Oasis, The xx en alt-J. Oké, in een ideale
wereld had ze die nominaties ook verzilverd, maar geef toe dat dat al
niet slecht is voor een eigenzinnige rapper uit een Londense buitenwijk
die de helft van de tijd bezig is met literatuur, theater – Guy Cassiers
baseerde zijn theatervoorstelling Tiresias op één van haar teksten – en
poëzie. Het zal bijgevolg niemand verbazen dat Kate Tempest een mix
brengt van hiphop en spoken word, maar wat gerust wél mag verbazen is
dat ze daarmee zelfs al Jay-Z beïnvloedde. Nadat haar (super)producer
Rick Rubin enkele demo’s van haar recentste album The Book of Traps and
Lessons aan de rapper liet horen, zei die plots: “Okay, I’m going home.
I know what I need to do now.” Een paar maanden later bracht Jay-Z 4:44
uit, veruit zijn beste en meest introspectieve plaat in jaren. Dát is
het effect dat Kate Tempest heeft op mensen. En halfgoden.
|
|
|
|
|
|
Nils Frahm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
U hebt ongetwijfeld al horen waaien dat de piano weer hot is, maar zelfs
met een almaar groeiend aantal concurrenten is er nog altijd niemand zó
hot als Nils Frahm. De Berlijnse pianist, componist en – niet in het
minst – verbeten synthesizerliefhebber wordt vijftien jaar na zijn
eerste plaat nog steeds op handen gedragen door zowel pianodeskundologen
als ongeneselijke hipsters. Hij bracht inmiddels al bijna twintig albums
en EP’s uit, werd in de recensie daarvan in één adem genoemd met Steve
Reich, Keith Jarrett en elektronicapionier Thomas Fehlman, en werkte
samen met iedereen van Ólafur Arnalds over DJ Shadow naar Woodkid, met
wie hij muziek schreef voor de kortfilm ELLIS van de Franse
straatkunstenaar JR met Robert De Niro. Maar de grootste indruk maakte
Frahm de voorbije twee decennia nog veruit het meest met zijn concerten.
Vergezeld door ‘niet meer’ dan een batterij piano’s, Moog-synthesizers,
Fender Rhodes en ander vintage speelgoed snijdt de belachelijk
getalenteerde muzikant elke keer weer zijn publiek de adem af. Een
concert van Nils Frahm is in feite zelfs geen concert meer, maar een
muzikale hoogmis met coolere orgels, hemelsere klanken en – daar zorgen
wij voor! – betere wijn.
|
|
|
|
|
|
Gent Jazz investeert in jong
muzikaal talent – rappoeët Kate Tempest (17/7) en virtuoos Nils Frahm
(18/7). Ook Van Morrison en Sting komen dit jaar naar Gent Jazz. De
ticketverkoop is gestart en beschikbaar via gentjazz.com
|
|
|
|
|
|
Zondag 12 Juli
MAIN STAGE
Van Morrison
Marc Cohn & The Blind Boys of Alabama
GARDEN STAGE
Compro Oro
Dinsdag 14 Juli
MAIN STAGE
Sting
Novastar (solo)
Stef Kamil Carlens
Vrijdag 17 Juli
MAIN STAGE
Kate Tempest
Zaterdag 18 Juli
MAIN STAGE
Nils Frahm
|
|
|
|
|
|
|
|
www.gentjazz.com
Volg Gent Jazz Festival
(@gentjazzfestival) op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & Spotify
#gentjazz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- persbericht 24.01.2020
|
|
|
|
|
|
GENT JAZZ KOMT HUN BELOFTE NA BIJ HUN PUBLIEK
|
|
|
|
|
|
Gent Jazz komt hun belofte
na bij hun publiek om een compensatie te voorzien nadat Sting vorig jaar
zijn optreden last minute moest afzeggen. De annulatie op doktersbevel
gebeurde drie uur voor het optreden waardoor de organisatie juridisch gezien
niet verplicht was om het publiek te vergoeden. Maar deze heeft zich meteen
geëngageerd voor hun trouw publiek. De organisatie voorzag een systeem
waardoor bezoekers konden opteren voor een exclusieve voorverkoop of een
contante terugbetaling.
Degenen die van hun voorrang genoten voor 2020 hadden geluk want Sting komt
dit jaar terug naar Gent Jazz! De pre-sale ging hard en de festivaldag was
quasi meteen uitverkocht wanneer de ticketverkoop publiekelijk openging.
Velen onder het publiek verkozen echter gewoon gehele terugbetaling. En
daarvoor zijn de centen van onze verzekering nodig. Ondanks het feit dat we
aan alle voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij hebben voldaan hebben
we ondertussen helaas toch een procedure moeten opstarten tegen de
verzekeraar om betaling te kunnen bekomen. Een verloop dat ervoor zorgde dat
we met tegenzin de terugbetaling aan ons publiek hebben moeten spreiden in
de tijd.
Dit alles heeft er ook toe geleid dat de verzekeringsmaatschappij
ondertussen wel is overgegaan tot het storten van enkele voorschotten.
Voorschotten die weliswaar op heden de nood van Gent Jazz om te kunnen
terugbetalen niet geheel lenigen. Maar met de extra inspanningen van onze
partners en subsidienten stelt het ons wel in staat om nu meteen iedereen
(eindelijk) geheel te kunnen terugbetalen en de focus bij iedereen geheel op
het onwaarschijnlijk sterke programma 2020 te kunnen zetten!
Enkele grote kleppers zoals Sting en Novastar op dinsdag 14 juli en Van
Morrison en Marc Cohn and the Blind Boys of Alabama op zondag 12 juli zijn
al aangekondigd. De organisatie is op dit moment volop bezig om de affiche
voor Gent Jazz 2020 samen te stellen.
Meer headliners, jong talent en muziekvirtuozen worden om te beginnen
volgende week (!!!) aangekondigd. Gent Jazz investeert jaar op jaar in
creatieve muziek en zal zoals steeds verschillende scenes aanspreken.
Noteer: Gent Jazz tekent deze zomer voor uitzonderlijk veel topconcerten!
|
|
|
|
|
|
|
|
www.gentjazz.com
Volg Gent Jazz Festival
(@gentjazzfestival) op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & Spotify
#gentjazz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
persbericht 04.12.2019 -
|
|
|
|
|
|
VAN MORRISON IS COMING TO GENT JAZZ THIS SUMMER !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu de concertdatum van Sting al bekend
is, is het tijd om een nieuwe headliner voor 2020 aan te kondigen: Van
Morrison ! De legendarische singer-songwriter bezoekt Gent Jazz op
zondag 12 juli.
Precies 55 jaar geleden lanceerden Van Morrison en zijn Noord-Ierse band
Them de klassieke rock & roll 'Gloria' - op het B kantje! Zijn eerste
solo-single, het tijdloze 'Brown Eyed Girl', dateert uit 1967. En een
jaar later, met Astral Weeks, maakte Van Morrison één van de beste
popplaten aller tijden (en één van de weinige albums die de belachelijk
sceptische muziekbijbel Pitchfork ooit 10/10 heeft gegeven). Dus als je
zegt dat er met Van Morrison een levende legende op het podium van Gent
Jazz zal zijn, is dat eigenlijk een belachelijk eufemisme.
Wees voorzichtig, Van Morrison of - zoals zijn fans het noemen - 'Van
the Man' is méér dan een bijna heilige relikwie. De 74-jarige icoon
maakt nog steeds muziek en volgens de Britse krant The Guardian maakte
hij dit jaar zelfs zijn beste album in meer dan twintig jaar, met 'Three
Chords & The Truth'. En voor degenen die nu denken "nou ja, hij heeft
waarschijnlijk slechts twee albums gemaakt in de afgelopen twintig
jaar": het exacte aantal is vijftien, en bijna allemaal zijn ze zeer
goed ontvangen.
Maar volgens The Guardian is 'Three Chords & The Truth' unieker, en de
krant is niet de enige die dat denkt. Pitchfork merkte op dat Van
Morrison altijd geweldig klinkt - "zijn stem verdiept en verrijkt met de
leeftijd" - en dat er "voor hem, nog steeds mysteries zijn om uit te
drukken."
Voeg hieraan toe dat de reputatie van Van Morrison groter is dan die van
de Chinese muur, en je weet dat 12 juli nog lang herinnerd zal worden.
De voorverkoop van 12 juli begint vrijdag 6 december om 9 uur via
gentjazz.com
|
|
|
|
|
|
|
|
www.gentjazz.com
Volg Gent Jazz Festival
(@gentjazzfestival) op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & Spotify
#gentjazz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- persbericht 18.11.2019
|
|
|
|
|
|
STING: MY SONGS
CRITICALLY-ACCLAIMED WORLD TOUR
EXTENDED THROUGH 2020
GENT JAZZ – TUESDAY, JULY 14
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cherrytree Management and Gent Jazz
are delighted to announce that Sting: My Songs will return to Europe
next summer – including a special performance at Gent Jazz on Tuesday,
July 14!
Sting: My Songs is an exuberant and dynamic show featuring his most
beloved songs, written throughout the British icon’s prolific career –
both with The Police and as a solo artist. Hailed a “masterful
performance from start to finish,” the concert takes fans on a musical
journey through time, with hits like ‘Fields of Gold’, ‘Shape of My
Heart’, ‘Roxanne’ and ‘Demolition Man’. Also expect to hear ‘Englishman
in New York’, ‘Every Breath You Take’, ‘Message in a Bottle’ and many,
many more.
Ticket sales start on Friday, November 22 at 10 am on www.gentjazz.com.
Tickets cost 110 euro (golden circle) and 90 euro (standard).
If you bought a ticket for Sting’s cancelled concert this summer and
asked for no or a partial refund, you will receive an e-mail for an
exclusive presale before that date – from November 20 (9 am) to November
21 (11.59 pm). For questions about this exclusive presale:
sting@jazz.be.
Members of Sting’s Fan Club will also have the opportunity to access
exclusive pre-sale tickets prior to the general public at
www.sting.com
|
|
|
|
|
|
For complete tour and ticket information:
www.sting.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|