'Ridin' the Rods kan je vergelijken met het rijen op een klein
bergweggetje met bulten en bobbels waar toch achter elke bocht een mooi
uitzicht ligt. Liever dit, zegt Pascale, dan over een gladde macadam je
weg gaan .
Mooi gezegd Pascale maar zij gaan dan ook als een twee-eenheid, nét
zoals ze't willen, heel eigenzinnig hun weg. Sympathie komt van veler
kanten, zo hoor je ook tijdens de fimfragmenten de 'fans' uit het milieu
hun steun betuigen en succes wensen. Zijn daarbij : Roland, Jan en
Anneke De Bruijn, Bruno Deneckere, Pieter Van Bogaert, Steven Debruyn en
zovele anderen. Hartverwarmend voor deze twee meiden die niks
pretenderen, zij zijn échten.
Soms wat dreigende songs zijn het, zoals 'Skeleton Man' of 'So Long',
met de angst voor de nacht. De laatste draagt iets van flamenco met zich
mee wat nog meer uitgesproken is in 'Only Fisherman know', een song met
een Spaanse furie,de als enige niet zelf geschreven song, een lied
geschreven door een Oostends dichter en vertaald naar 't Engels door een
Gentse Ier, kan het nog echter?...
Een enkele keer wordt het wat dromerig, in 'Almost home', de naïeveteit
voorbij, gelukkig met het moment en een akoestisch pareltje ook, maar
dan gaat het weer passioneel verder, opgejaagd in 'Faster' of dolletjes
met 'Crazy World'. Grootse momenten zijn het en het applaus spreekt voor
zich . Vermelden we hierbij nog graag, én da's toch wel speciaal, de
Chinese Maangitaren die Pascale bij zich heeft en die zij ook als enige
van het duo bespeelt.
Het blijft evenwel een wat speciale klank en dat geeft een extra
dimensie aan de songs.. (ref. tryout concertverslag in Moonbeat,
Mechelen 06/02/2014)
|