zie hier
ook de Predikheerlijke Zomer 2021 commentaren !
click a
band's name for info and comments
VIDEO's : YVO CLOETENS - WOUTER DE JONCK |
|
|||||
VRIJDAG 5 Augustus |
|||||
WITVROUW |
|||||
|
|||||
Bart Borremans : tenorsax simon Witvrouw : gitaar Joachim Saerens : keys Dré Pallemaerts : drums |
|||||
|
|||||
…het is een prettig weerzien met
Simon Witvrouw en we herinneren het ons beiden nog meteen : Februari
2009 was het , toen die met z’n voormalige band Mojostar op het podium
van Den Bromfiets stond. Een hele tijd terug al maar we
kennen ‘m al van eerder nog op de originele, eerste JaZZZolder ook ,
toen die daar aantrad met het Dree Peremans Quartet, in 2005 was dat !
Na Mojostar ben ik ‘m dan wat uit het oog verloren maar zie, eens
kom je mekaar weer tegen in de muziekscène ! Een fijne nieuwe band heeft
die met wat klasse muzikanten waarvan ik de meesten wel ken maar Joachim
Saerens (van bij o.a. Selah Sue) da’s een eerste kennismaking. |
|||||
|
|||||
Met veel effecten van
de gitaar van Simon en vooral ook de keys van Joachim
starten we dan wat ongegeneerd slenterend lijkt het wel, aan een set die
eerder in psychedelica gedrenkt lijkt. We herkennen , net als toen met
Mojostar , nu ook weer duidelijke invloeden van Filip Casteels (El Fish)
ook al long time no see… ‘Ballad for Mingus’ drijft even later verder op
wolkjes die vooral nu aangeblazen worden door de keys terwijl drummer
Dré Pallemaerts de zaken verder strak blijft aflijnen en Bart Borremans
(ook enige tijd bij Mojostar op bas en sax) het thema aanzet. ‘Much
Closer’ gaat dan funky versnellen en laat daarbij de killige zomeravond
voor wat die is. Sommigen hebben uitgedeelde dekentjes rond zich
geslagen maar mij lijkt dat wat overbodig, dit is hot music !
|
|||||
|
|||||
Na de nummers horen we
telkens veel goedkeurende shouts en enthousiast applaus volgt keer op
keer. Uit hetzelfde muzikale vaatje wordt er verder getapt en mij hoor
je niet klagen hoor, doe mijn glas nog maar es vol ! Het ritme is erg
meeslepend en hoewel ik hier nu niemand zie dansen sluit ik die
mogelijkheid in een tweede set zeker niet uit, de groove werkt
aanstekelijk…Simon soleert en gaat ook voor de vocals van deze ‘All is
Love’. Met veel echo’s gaan we door het volgende dat wat vaart mindert
maar dat bleek maar een tussenstop voor ‘Whatever You Do’ dat weer
ritmisch gaat verder pompen en waar Bart dan weer z’n stempel op drukt
met de solo. Simon gaat dan ook verder scheuren op de gitaar tot alles
uiteindelijk weer in pompen terug valt. De sax mag dan een vertederende
ballade aansnijden en ‘t verbaast dan ook niet dat die ‘Lullaby’ mag
heten al lijkt het mij geen slaapliedje , eerder een slow van het soort
dat je met z’n tweeën op één steen danst. De geluidjes die Joachim
daarbij brouwt brengen je daarna in hogere sferen ook want de factor
psychedelica blijft zeker wel aanwezig…maar een beetje melig is deze toch
ook ? De muzikanten worden daarna voorgesteld en dan weet je dat we bijna
naar het einde gaan. |
|||||
|
|||||
Caleidoscopisch wordt er afgetrapt
tot we trancematig tot de essentie komen. Daarbij gaat Bart scheuren met
een sound die mij doet terug denken aan die van Gil Bridges, vocals en
sax van Rare Earth, de Amerikaanse Rhythm and Blues Rockband uit de
seventies (remember o.a. ‘Get Ready’)…’How We’ll Meet Tonight’ heeft een
bezwerend ritme waarvoor ook Dré tekent en een ware afsluiter is dit ,
net zoals op het komende album ‘WITVROUW’ dat in September gereleased
wordt. Als bis volgt dan nog het poppy ‘Thinking About You’
en da’s er eentje van het vroegere Mojostar waarbij Simon
terugdenkt aan ‘een vriend die onlangs overleden is’ en wie kan dat
anders zijn dan Koen Mertens van die vroegere band, de betreurde drummer
die onlangs plots op 48 jarige leeftijd kwam te overlijden…Het lijkt mij
dan ook een ‘ter ere van’ en da’s mooi gedaan, een waardige afsluiter
die WITVROUW laat aansluiten op het vroegere Mojostar… |
|||||
|
|||||
|
|||||
Winus |
|||||
|
|||||
VRIJDAG 12 Augustus |
|||||
FRANK VAGANĒE |
|||||
|
|||||
Frank Vaganée : altsax sam gerstmans : contrabas teun verbruggen : drums |
|||||
|
|||||
…Verleden jaar mocht
het Frank Vaganée Trio hier de reeks Predikheerijike Zomer Jazzconcerten
openen al zag het trio er toen er licht anders uit wegens ziekte van
bassist Sam Gerstmans en toen hadden we Jos
Machtel aan de bas. Het lijkt mij dat we vanavond zowat de stijl van
verleden jaar kunnen volgen toch, met een greep uit het Great American
Songbook en wat regelrechte standards. Terug naar de essentie dus
vanavond met één der Mechelse jazziconen, Frank Vaganée en
schreef ik verleden jaar al niet dat ie een sterspeler is op de
Belgische jazzscène? |
|||||
|
|||||
Krachtig wordt er
meteen van start gegaan met een bekend in de oren klinkende melodie, het
up tempo ‘ U.M.M.G.’ ofte voluit 'Upper Manhattan Medical Group’ van
Billie Strayhorn, de rechterhand van Duke Ellington en daar horen we
vanavond nog meer van. Frank neemt natuurlijk de eerste partij voor zich
maar ook Sam gaat al gauw soleren terwijl Teun (Verbruggen) dat mooi
gaat invullen met veel cymbalen en er aansluitend ook een sololap op
geeft. Ferme start meteen ! Monk’s standard ‘Satisfaction’ is er daarna
eentje met tempowissels en hoekige lijnen, ‘a real Monk thing’, op smaak
gebracht door het virtuose drietal. Solo trapt Frank daarna nummer 3 af,
een bluesy ballad die sensueel neerstrijkt over een goed bevolkte
binnenkoer, nu is dat zo’n 70 man en straks, bij de tweede set, gaat
hier goed 90 man komen te zitten. Mij dunkt dat dit al het meestbezochte
concert van deze zomer is, maar er zijn natuurlijk nog 5 gigs te
gaan…. |
|||||
|
|||||
Deze ‘Day Dream’ (
Billie Strayhorn) wordt mooi ingespeeld door Frank’s altsax
en Sam gaat daarop in zijn solo verder breien en doet dat heel
zangerig tot als Frank op zijn beurt weer gaat aansluiten en
uiteindelijk dat heel zwierig gaat afsluiten ook.
Roffelend gaan we dan terug in vitesse nadat onze virtuose frontman een
nakende CD van dit trio komt aan te kondigen, nog geen
titel bekend trouwens, alsook de hoes is nog een blank, dat wordt iets
voor het najaar. 'Bop is here' en Frank slaat uitbundig aan het soleren.
Gauw is duidelijk dat dit naar een hoogtepunt in dit optreden gaat
waarbij eveneens de ritmesectie goeie punten scoort …mij echter geen
titel bekend hier… |
|||||
|
|||||
Waar we totnogtoe
zowat het traditionele jazzpad bewandelden gaan we daarna met ‘Drum
Music’ meer de experimentele, wat avantgardistische toer op al moet je’t
ook niet te ver gaan zoeken maar het blijft verdorie wel
een buitenbeentje, deze doorstapper met weer die forse bewegingen van de
sax en ook een kolfje naar de hand van Teun trouwens die zich daarbij
als een vis in het water voelt. Nog een versnelling
hoger kan het vervolgens met de afsluiter maar, omdat er nog wat tijd
rest, eindigen we finaal met het minzame ‘Reflections’ van
Monk. Enthousiast en haast overweldigend volgt een stevig applaus van
een weer zeer tevreden publiek en ja, zo hebben we het graag zie…
|
|||||
|
|||||
Winus |
|||||
|
|||||
VRIJDAG 19 Augustus |
|||||
BOOGALEO BAND |
|||||
|
|||||
Brandon saeyvoet : Hammond B3, keys Leo Teughels : saxen, chromatische mondharmonica Peter Verbraken : gitaar Patrick Wante : drums |
|||||
|
|||||
…een Hammond op het binnenplein van
het Predikheren, da’s vragen om regen…dat zagen we eerder al hier met
het concert van Montis, Goudsmit en Directie… |
|||||
|
|||||
Leo Teughels, ons
eerder bekend van het NinetoTwelve gezelschap waar die jaren overal
zowat mee op het podium stond, heeft met Brandon, Peter en Patrick
(Wante, drums) weer een stevige band samengestoomd die mij eerder ook al
het water in de mond deed komen (zie
ook mijn commentaar bij het streaming concert van de Boogaleo Band ‘Chez
Eline’ )Met deze band worden wat
groten op die fenomenale jazzkeys geëerd zoals Lonnie Smith en die
andere Smith : Jimmy Smith die’k nog wat hoger inschat…Maar ook anderen
komen vanavond aan bod hoor. Zo krijgen we het ‘All Wrapped Up’, bekend
van o.a. het James Taylor Quartet en daarvoor heb je best ook je dancing
shoes aan ! |
|||||
|
|||||
Ook van één van mijn
all time favourites, Grover Washington Jr., staan er wat
stukken op het programma en daarbij haalt Leo z’n baritonsax boven, z’n
favoriet van de avond blijkt dat en da’s ook al zo’n
machtig instrument. Het ‘Winelight’ mag dan misschien niet zo’n geweldig
einde kennen maar het ‘Foggy Day’ van Gershwin zet dat dan weer netjes
in een jazzy spoor met weer geïnspireerde soli van Brandon
en een vingervlugge Peter Verbraken. Patrick houdt alles in het gareel
terwijl Leo diep op de bariton eindigt. Intussen is het buiten al aan
het regenen gegaan, nog geen probleem trouwens en de band roeit erdoor
met Stevie Wonder’s ‘Isn’t she Lovely?’, nu met Leo op de chromatische
harmonica. Patrick soleert en breekt daarbij wat wolken vrees ik want de
regen komt aandringen nu…’Back at The Chicken Shack’ gaat het dan, een
Jimmy Smith compositie en op het binnenplein hier zit intussen iedereen
onder de uitgedeelde paraplu’s. |
|||||
|
|||||
Dan flikkert een
eerste keer de elektriciteit uit, net tijdens de solo van Peter, dus Leo
en Patrick nemen intussen de akoestische honneurs waar tot de Hammond
weer voorzichtig komt aanrollen…De gitaar blijft voorlopig wel effe
zwijgen en d’er is duidelijk ergens een zekering gesprongen, wellicht
veroorzaakt door de regen…Leo versast zich dan maar akoestisch en
mondharmonica spelend richting publiek, we zijn dan drie kwartier verder
in de set en het zal zo’n goeie 10 minuten duren voor we terug een
poging wagen om het concert on stage verder te zetten. |
|||||
|
|||||
Ik meen dat ze met
‘Make me a Memory ‘ van Washington Grover Jr. terug allemaal ingeplugd
op het podium staan en het lijkt mij daarbij dat de vrijgekomen
adrenaline van daarjuist de boel terug aandrijft… wat
klinkt dit lekker ! en alvast de gitaar van Peter is excellent en ook
het orgel van Brandon loopt alweer ‘gesmeerd’ ! Da’s méér dan goed voor
de afsluiter van de set, het ‘Alligator Boogaloo’ bekend van Dr. Lonnie
Smith en componist Lou Donaldson. Een kolfje naar de handen van
toetsenist Brandon Saeyvoet is het die aansluitend ook nog es solo gaat
op de baspedalen…met de handen !...We zagen het reeds eerder, ’t is een
vast onderdeel van de show. |
|||||
|
|||||
En met alweer een stevig applaus
van een enthousiast publiek dat ondanks de nattigheid
dapper bleef stand houden, verlaat de band het podium. De regen
daarentegen zal ook de tweede set blijven
toeslaan…heb ik achteraf vernomen hoor want intussen mocht
ik ook van de bus naar huis toe zwemmen en de sneakers werden alzo ook
swimmers….ach, ‘tis maar water… |
|||||
|
|||||
Winus |
|||||
|
|||||
VRIJDAG 26 Augustus |
|||||
SECRET EXIT TRIO |
|||||
|
|||||
Hendrik Braeckman : gitaar Piet Verbist : contrabas Lionel Beuvens : drums |
|||||
|
|||||
…Ik had het al
voorspeld op FB want ik zag ze
verleden jaar nog streaming op me eigen
PC : het belooft een aangenaam luisteruur te worden !...en dat niet
alleen met die meeslepende gitaarpartijen van Hendrik Braeckman maar ook
de duidelijke basuitlatingen van Piet Verbist zijn natuurlijk
ruim aanwezig ,’t is de welbespraaktheid van een bas met een verhaal, en
ook Lionel Beuvens, ‘jazzdrummer’, zal z’n deel weten op
te eisen, wat samen in trio tot een dynamische set zal leiden. Eigenlijk
wordt er vanavond vooral eigen werk gespeeld en dat zal voornamelijk uit
de recente CD ‘Secret Exit To Another Dimension’ van Piet komen , plaat
waarnaar dit Trio ook genoemd is. |
|||||
|
|||||
Zo is, na een starter
uit vorig werk, ‘In Peace with Gravity’ een stuk waarbij vooral
geamuseerd rondgekeken wordt, een feel good dingetje dat toch je
aandacht houdt bij het snarenverhaal van Hendrik en de wakkere percussie
en klappen van Lionel. Piet houdt zich daarbij nu wat op de vlakte…We
vervolgen met ‘Ji Ha’ wat de strijdkreet van componist Hendrik Braeckman
had kunnen wezen maar ’t zal eerder een eerbetoon zijn aan de
Amerikaanse gitarist Jim Hall ( Buffalo, 4 december 1930 – New York, 10
december 2013) die tot op hoge leeftijd nog het podium deelde met vele
jazzgroten waaronder op het laatst nog zelfs uitsluitend bassisten.
Aftastend, sluipend zelfs vervolgen we op kousenvoeten want ‘Hope in
Despair’ lijkt zo breekbaar als porselein. Dat was er nog eentje uit het
album ‘Suite Réunion’ uit 2018… |
|||||
|
|||||
Terug dan naar het album van
vandaag met een ander relax nummer. ‘Bridge House’ is er eentje van
Lionel, een lyrisch verhaal dat ook de tijd neemt om verteld te worden,
met die knappe bassolo van Piet tussenin en gaandeweg gaat het ook wat
aan het versnellen. Da’s de aanloop voor Got a Match’ van Chick Corea en
nu is het voetjes van de bank voor wat versnellingen hoger ! Na dit
excitement is’t dan weer wat uitpuffen met ‘A Noble Trice’ en da’s van
de weeromstuit dan wel een zéér relaxe, zeg maar luie blues. En daarmee
zouden we het meteen ook gehad hebben al komt er na wat aandringen
natuurlijk ook nog een bis en da’s het nerveuze ‘The Other Side’, de
starter van het album om het concert mee te eindigen hier. Een erg
gesmaakt optreden vond iedereen het wel en dat werd dan
ook beloond met een warm applaus… |
|||||
|
|||||
|
|||||
Winus |
|||||
|
|||||
VRIJDAG 2 september |
|||||
OZAIN 4TET |
|||||
|
|||||
Bruno Grollet: tenorsax Nathan Surquin: Nabou Claerhout : trombone Gaëtan Casteels: contrabas Pierre Hurty: drums |
|||||
|
|||||
…De mij eerder onbekende
Brusselse bassist Gaëtan Casteels bracht begin dit jaar met z’n Ozain
Quartet het album ‘ The Missing One(s) uit, een album dat mij eveneens
zou ontgaan zijn mocht de band hier vanavond niet gaan uit bloemlezen en
dat zou verrekte spijtig geweest zijn want ’t is bijzonder de moeite zal
verder tijdens de set blijken. Helaas is Nathan Surquin, de vaste
trombonist van het gezelschap vandaag zelf niet aanwezig maar niet
getreurd : die wordt vervangen door de ons welbekende en zeer
getalenteerde Nabou Claerhout die al meteen in starter ‘Fax from Outer
Space’ hoge ogen gooit. Drummer Pierre Hurty speelde zich ook al eerder
in de kijker, o.a. op het Dinant Jazz Festival waarover we zowel in 2018
als in 2019 nog berichtten in de uitstapjes ‘Michel goes solo’
en we maakten er zelf ook kennis mee op het 7e International Jazzcontest
hier te Mechelen in 2019 waar de toenmalige band Yagõ onder zijn leiding
stond…Het kwartet wint intussen verder harten met de song ‘Carmin’
waarbij Bruno Grollet alvast aan de start al een behoorlijk stuk voor
z’n rekening neemt. |
|||||
|
|||||
Invalster Nabou voelt zich
daarbij als een vis in het water en speelt zich naadloos binnen in dit
gezelschap na amper een half uurtje repeteren daarstraks, maar ook
Pierre Hurty laat merken uit welk goed stuk drumhout dat-ie gesneden is
! De bindteksten van Gaëtan die heb ik intussen dan weer niet zo goed
begrepen want, zoals die zelf meegeeft is die beter in het Catalaans dan
in het Vlaams .We blijven intussen bij het album waaruit ‘The Maze’
vervolgt (gelukkig heb ik de playlist kunnen ‘smartphonizeren’
)en
dat zal gaandeweg overgaan in ‘Natural Born Piciu’. Bruno Grollet, ook
al lang geen onbekende meer in de JaZZZolder, mag dat lyrisch gaan
uitvouwen waarna Gaëtan daar zijn zegje aan toevoegt. Een rustige song
blijkt dit in den beginne en ook de trombone zet een genoeglijke, relaxe
sfeer neer….muzikaal wordt er wat verder gekeuveld maar let op voor de
hevige energiestoten die doorbreken ! De soli zijn bijzonder en worden
hier vanuit het aandachtige publiek (niet zo’n groot aantal, slechts een
30-tal tijdens deze set maar straks komt daar nog es het dubbele bij,
busje Nederlanders is onderweg…)…die soli dus worden telkens beloond
door waarderende, klappende handjes. |
|||||
|
|||||
‘Mantra Mandra’ zit ook weer vol
van uitbarstende energie verscholen dikwijls in schijnbaar ontspannen
muzikale conversaties. Een explosieve drive is het dat dit Ozain kwartet
heeft, alle muzikanten zijn gelijkwaardig top en bijkomend spreekt het
drumwerk van Pierre Hurty me enorm aan…Genieten is het dus en dan is het
tijd voor eentje van een historisch groot bassist : Charles Mingus en
daar krijgen we het strijdvaardige ‘Haitan Fight Song’ van waar de
blazers samen in opgaan. Nabou gaat daarbij even in dialoog met een bas
die komt ‘flemen’ maar houdt zich aan haar versie van het verhaal,
daarin bijgestaan door de doorslaande argumenten van Bruno…Het zijn 2
fronten : ’t lijkt daarbij op een discussie tussen de ritmesectie en de
blazerssectie maar uiteindelijk gaat iedereen hand in hand in een
behoorlijk opwindende finale, bravo ! |
|||||
|
|||||
Dat er geen tijd restte voor een bis was natuurlijk
spijtig maar ook begrijpelijk met al toekomende
muziekliefhebbers voor een tweede set en het weze gezegd : een topper is
het, deze gig die niemand zich zal beklagen, het CeeDeeke
van deze mannen wordt dan ook goed verkocht ! |
|||||
|
|||||
|
|||||
Winus |
|||||
|
|||||
VRIJDAG 9 september |
|||||
Chris Joris Experience Revival |
|||||
|
|||||
Frank Vaganée: altsax Nico Schepers: trompet Free Desmyter: piano Sal La Rocca: contrabas Chris Joris: drums, percussie |
|||||
|
|||||
‘Chris Joris Experience Revival’ ,
dat zijn ‘good old guys’ bij mekaar en dat kan teruggaan naar eind jaren
90’ zelfs, naar de toenmalige Chris Joris Experience al hoeven daar
vandaag niet dezelfde muzikanten mee op het podium te zitten. Een band
is het echter van musici die mekaar door en door kennen en |
|||||
|
|||||
Mede ritme aandrijver Sal
opent dan wat later een dialoog sax/piano waarin het er bijzonder scherp
aan toegaat, so far voor een opwindende start ! Tijd dan voor een
terugdenken aan Annette, de vrouw van Chris die in 2006 overleed met het
verstillende ‘A Four Letter Word’ dat Free zo mooi komt inleiden. Een
heel breekbare ballade is het die je in gepeins dompelt…en mooi is het
dat het daarbij stil blijft in de zaal, iets wat we eigenlijk wel
gewend zijn van het luisterende publiek hier. De blazers huilen het naar
het einde toe uit, mooi toch ? |
|||||
|
|||||
Spielerei a la Chris daarna op
de schaaltjes tijdens het volgende stuk en Sal volgt snarengewijs om de
weg te openen voor highblower Nico. Als we even later dat pad dan weer
verlaten dan herkennen we een duidelijke Chris Joris melodie die vrolijk
voorbij komt dartelen.’Theme for September’ was dat en zo staat de
kalender ook weer gelijk… |
|||||
|
|||||
De djembé’s vooraan opgesteld
bleven tot nu toe onaangeroerd maar zijn we nu aan toe met ‘Green Thumb’
en, met de band wat later weer mee en Chris terug achter de drums gaat
dat aardig doorstappen ook. Da’s de ‘Tuesday Night Stomp’ die er
achteraan komt. We zijn dan al een uur ver in het optreden en aan het
applaus en shouts te horen is het publiek er gek van. Niet gek dus dat
er niet te ontkomen valt aan een bis en dat mag een nummer wezen uit
het album ‘Rainbow Country’ uit 2006. ‘9/11’ is er eentje dat raak
gekozen is want ’t blijkt een mooi geheel voor de band met solo
uitspattingen tussenin. Een sterk einde van de set dus en meteen ook de
bevestiging : een concert van Chris Joris, da’s altijd een belevenis en
na al die jaren nog steeds top !
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Winus |
|||||
VRIJDAG 16 september |
|||||
|
|||||
Stéphane Mercier: sax Julien Tassin: gitaar Nicolas Thys: bas |
|||||
|
|||||
…We gaan voor een
ontspannen avond deze keer en het duidelijk mindere
publieksaantal (een goeie dertigtal liefhebbers) neemt het ervan op
alweer een eerste JaZZZolderse sessie na die drukke Predikheerlijke
Zomer. (‘t is trouwens meteen ook het laatste concert er van
ditseizoen ! )Het trio van vanavond zal daar zeer sfeervol voor instaan
en dat is niet enkel te danken aan de zachte saxklanken van Stéphane
zullen we gauw merken… |
|||||
|
|||||
Met het ‘Blue Skies’ van Ella
Fitzgerald stellen zij zich alvast netjes om beurt solerend voor. Eerst
Stéphane, dan Julien (Tassin) op gitaar en dan Nic(olas) Thys, heel
zangerig op de contrabas.Het zal d’er grotendeels op
deze relaxe manier verder aan toe gaan , al blijf je wél geboeid
luisteren naar de innemende soli van dit drietal. In a sentimental mood
schuifelt zo ok ‘Emily’ voorbij, een song van Johnny Mandel, een
voormalig filmcomponist (o.a. M*A*S*H uit 1970…) Dat laat zich vervolgen
door ‘Rewind’, een ferme blues die Julien zalig laat wegdromen op de
gitaar. ‘Old Country’ is dan weer een oudje (hoe kan het ook anders )
vanuit de Nancy Wilson/Canonball Adderley sessie uit 1962…hele
mooie saxpartij is er bij ! |
|||||
|
|||||
Véél alerter komt daar gelukkig dan
weer ‘Odd and Even’ achteraan en da’s maar goed ook, we willen hier niet
in slaap sukkelen ook
… Voor mij wordt dit ‘Odd and Even
(componist onbekend) de beste song uit de set en applaus bovendien voor
die mooie solo alweer van Stéphane, al komt Julien daarna nog even de
show stelen ook…Top ! |
|||||
|
|||||
We eindigen dan de set met een
arrangement van een totaal onverwacht, maar wel volledig op z’n plaats
‘Can’t help Falling in Love’ hier vanavond en dat was er eentje van…
Elvis Presley ! |
|||||
|
|||||
Bissen wordt dat hier
natuurlijk . En dat doet het trio volledig in de
verpozende aard van de avond, zo eentje wordt het die
gepast op het end de waakvlam uitblaast ook…De Predikheerlijke zomer
2022 gaat daarmee in winterslaap, wijle naar huis en tot volgend jaar
dan maar weer, het is mooi geweest… |
|||||
|
|||||
|
|||||
Winus |
|||||
NO VIDEO YET, coming up ! |
|||||
- wordt niet meer vervolgd - |
|||||
© JAZZEPOES 2022