JAZZEPOES home-> startblad

 

 

     
     
 

 

 
 
   
 

Blijven Drijven ! - STAY AFLOAT ! 

 
     
     
 

De langdurige pandemiecrisis noodzaakt noodlijdende artiesten tot streaming performances, kwestie van toch met iets naar buiten te kunnen komen...wanneer dat kan geeft JAZZEPOES die vaak miniconcerten graag een luisterend oor, al dan niet met wat korte commentaar, je wordt hieronder doorgelinkt naar FB  én de webpagina van de artiesten alsook naar de streaming video's (wanneer er geen restricties zijn) ...Geef jij als jazz/blues (of aanverwanten) artiest ook een streaming concert ? Laat het mij weten en heb ik er tijd voor , dan luister ik  graag mee !   

 

 
     
  Met de zomer en het einde van de pandemie in zicht zitten we hier, op pagina 5, wellicht aan de laatste van deze streaming concertjes. Dankje wel, artiesten, virtuele publiek en medebelevers voor alweer een unieke ervaring maar graag spoedig nu terug naar LIVE life 

 
 

P.S.  Streaming events liefst via een youtube of vimeo kanaal, FB streams blijven niet altijd beschikbaar om nadien nogmaals te bekijken...

 

 
 
THE STREAMING SESSIONS 

 
     
     
     
 
...en zie ook de commentaren rond de concerten van het 1e BEL JAZZ FEST in mei 2020 of   van  het Brussels Jazz Festival Flagey 2021, the streaming edition

 
     
  PAGINA1   PAGINA 2   PAGINA 3  PAGINA 4  PAGINA 5

 
     
 
DATE WHO?   MEDIA comment
 
 


     
2/6/2021














De muziek van Wasdaman houdt het midden tussen progressieve rock, hedendaagse jazz en is doorspekt met invloeden uit de wereld van de elektronica. Hun sound is energiek, ritmisch en met duidelijke knipogen naar o.a. het werk van Zappa, King Crimson en de elektrische periode van Miles Davis




WASDAMAN





    









 

 
live stream available till fri 4 JUN 09PM
try HERE
…Wasdaman is een kwintet rond toetsenist Bas Bulteel waar ik eigenlijk nooit eerder mee kennismaakte. In 2019 was er de CD ‘Storm in A Cup of D’ en die maakte wat furore bij de voorstelling op het podium bij Vrijstaat O en da’s best begrijpelijk als je ’t allemaal zowat aanhoort nu. Géén rustige entree voor de mannen in de witte…Coronapakjes zal ik het maar noemen maar de mondmaskers zijn hierbij weggebleven…Na de gitaarintro krijgen we meteen een eerste shot energie en pogoën zoals dat kon in de tijd van Madness hebben we meteen daarbij op onze teljoor, een shot dat uitdijt in wat psychedelische, elektronische geluidjes en drums die blijven aandringen…Genoeg om de mannen in hoog tempo op een loopje door een volgende stuk te jagen waar de keys het vooral voor het zeggen hebben. Typisch in de groepssound is verder de baritonsax van Frank ’de tank’ Debruyne die soms ook al door de synth lijkt te gaan, net als de effecten op de gitaar van Bart Vervaeck en deze laatste zagen we nog heel recentelijk bezig met Compro Oro. We zitten al gauw een kwartier verder maar het ontbreekt spijtig genoeg aan enige titeling wat songs betreft(en helaas ook al geen eindgeneriek…) al zal Bas een enkele keer wel wat meegeven (‘Verse Visch’ ?) De songs lijken dan ook wat in mekaar door te lopen soms en een enkele keer komen we daarbij (even toch) in rustiger vaarwater…daarna gaan we gauw weer mee in het ritme en kletst die slof hier alweer tegen de grond aan in een poging om de maat wat aan te houden en te volgen maar daar zijn de stukken dan weer te complex voor. Ik vermeld graag de beelden bij deze productie, psychedelisch maar creatief vorm gegeven ook. Een heel apart verhaal is dit Wasdaman dus dat ook wat doorheen de tijd lijkt te shiften en daaruit een heel eigen sound brouwt. Had ik het trouwens al over de stuwende ritmesectie met de speed van drummer Jonathan Callens achter de warm oplopende drumkit en de steeds pompende bas van Joshua Dellaert ( o.a. ook Skordatura en de man achter het Solidude Records label) ? Door schijnbaar een inval van de politie wordt de band dan op het end , na nog wat stevig rocken ook en de ferme baritonstoten van Frank , blijkbaar gans onverwacht weggeleid door de politie…een stunt, maar leuk, toch ?....


19/5/2021




De wind als knikkers
Zacht als blote voetjes
Het grootste cadeau dat je iemand kunt geven is je verhaal.
My Gift To You is de soundtrack van een vrouwelijke kindertijd
hoe kronkelig of vreemd de wortels ook mogen zijn








Lara Rosseel 




 


Mais Quelle Chanson is een multidisciplinair team dat kinderen, jongeren en volwassenen artistiek begeleidt in hun zoektocht naar een eigen stem







 

 
live stream still available ?
try HERE

...Lara (Rosseel) kwam wat laat met haar berichtje omtrent haar streaming ‘My Gift to you’ African project voor de ‘Mais quelle chanson’ vzw dat zich eigenlijk in een globale boodschap uitstrekte en dat ik ‘tijdens den afwas’ alhier alsnog bekeek…en herbekeek daags nadien want ’t was aangrijpend hoor , met een childish beauty, etherisch in de zin van heerlijk en ongrijpbaar, zeer zeker niet in de zin van vluchtig ! Gebracht door haarzelf op de akoestische bas en soms met het ontwapenend tokkelen op één of ander instrument, de bas aangestreken of betokkeld nadat die in een loop ging en heel gepast op elektrische bas op het einde, aan de finale zeg maar van een verhaal over samenleven, ervaringen, existentialisme…het eenvoudig …zijn…en dat met de voices van  (en sorry want hier kan ik er wat naast zitten, dat was niet gespecifieerd in de eindgeneriek) : Kapinga Gysel, Isnelle Da Silveira en LisaTahin die voorlazen, zongen of gewoon maar uitdrukkingen declameerden….’Hoe kronkelend de wortels ook mogen zijn’…’where is home?…what time is it?’…’ I am’…een werelds, aangrijpend verhaal waarin een kind zegt…’c’est tout maman…je suis….'

 

Recht uit het hart, heel mooi in beeld gebracht, gemusiceerd, voorgedragen en gezongen, bravo ! 😊





         
 
     
     
   
  Winus  
     
     
 
     
  PAGINA1   PAGINA 2   PAGINA 3  PAGINA 4  PAGINA 5

 
     

 

 

 ©  JAZZEPOES 2021

 

 

 

up again !

 

 

 

JAZZEPOES home-> startblad